Gellyball in de media

Gellyball in de krant

Wat is het verschil tussen een goed artikel in de gedrukte pers of content op een draagbaar medium zoals een website, een digitale krant of aanverwant platform dat ergens zweeft tussen hemel en aarde, zeg maar ‘in de cloud’? Ik denk dat van alles een beetje goed en kwaad kan gezegd worden, het één is niet heiligmakender dat het andere.
En wat als dezelfde inhoud – content dus, over een nieuwigheid zoals Gellyball Glow zowel op televisie GvA in een reportage zit of als artikel in een krant of 2 .

Er is geen verschil

Het zou nogal kort door de bocht zijn om te zeggen dat ze niet verschillend zijn. Wat wel zeker is dat elke vorm van nieuws of berichtgeving zijn publiek heeft – laat het nu lezers zijn van een krant of kijkers van een zender. Misschien dat dat lezers en kijkers soms dezelfde mensen zijn. En waarom niet – wat die ochtend in de krant staat kan s’avonds al achterhaald zijn of gewijzigd.

News on the go

Laten we bij wijze van voorbeeld zeggen dat een oud magazijn omgetoverd wordt naar een (en hou je nu vast) Gellyball Glow 3D Indoor Speelhal – vast een boel letter- en woordwaarden op een scrabblebord mochten we dat in één woord gieten. Gooi er nog een paar X’en en Q’s bij en de winnaar is gekend van het bordspel.
Terug naar het nieuws: als dus een ruimte wordt aangepakt en gewijzigd wordt van vb een oude fabriekshal, vol met stellingen, rekken en materialen, stof en vuil, zware en lichte metalen objecten en structuren, rolsteigers en palletten vol met allerlei technische toestanden. Vb een bedrijf in een pand dat gespecialiseerd is in het bouwen, maken en onderhouden van tankstations, van de tank in de grond tot de terminal waar jij en ik een pasje insteeks (of voor houdt) om je wagen te vullen met ‘overprized’ benzine, diesel of iets anders… ja, wat giet je nog zoal in een auto these days?
En die ruimte komt in handen van een Gellyball organisator? Dan zal er een serieuze metamorfose zich opdringen om dat tot een speelklare hal te maken – wel laat het nu nét dàt zijn wat we hier vandaag kunnen aanschouwen.

Verslaggeving Gellyball Glow

Die informatie of zeg ik beter transformatie rapporteren in of op een medium zoals krant, tv, website, social… zou best in een mix gebeuren. Van alles wat en van niets te weinig. Het voordeel van elke digitale vorm van verslaggeving is dat het natuurlijk ‘leeft en kan aangepast worden ‘a la minute’ of ‘on the fly’.
Zo ook voor zetduivels… als in de krant verkeerde info wordt gedrukt is dat onherroepelijk. Elke andere vorm kan direct aangepast worden. Televisie is dan weer een probleem. Drukfouten, misspellingen, een fout in een naam of vb (nog erger) een datum voor een bepaalde gebeurtenis, zeker als die in de toekomst ligt, kan in een krant desastreuze gevolgen hebben. als je vb een ‘opening’ van een zaak publiceert en de reporter of drukker mist zich qua datum – zelfs maar één dag, dan heb je een probleem.

De kracht van beeld

Een beeld zegt meer dan duizend woorden – is dat niet het spreekwoord? En wat dan met bewegend beeld? Of bewegend beeld met tekst én geluid, met een voice-over bijvoorbeeld. Dan zou je de lancering van een Gellyball Glow in the dark (die was ik vergeten en de tekst was al getypt) 😉 met 3D airbrush op de muren nogal eens euh… in de verf kunnen zetten. LOL

Marketing Mix

Laten we stellen dat een artikel in de krant – een reportage op TV – een campagne op de sociale media – een post – een reel – een short – een pic of the day – een for you page – een resem hashtags # # # een redelijke goede mix van het gebruik van elke beschikbare vorm van verslaggeving benadert. Een ideale marketing mix dus.

Bloggen over Gellyball

Niet te vergeten dat ook Google nog steeds een ‘grote’ is op t’internet – een blog is een goede manier om je verhaal, je content nog wat kracht bij te zetten en het doet misschien die kijkers, lezers aandacht schenken die je misschien anders niet of zeer moeilijk zou bereikt hebben. Alleen is het zoals met vele inspanningen iets wat je tijd, energie, inspiratie en moeite kost. Maar zoals altijd:
de aanhouder wint en door het te doen zal de kans om op te vallen in de zee van informatie weer een stukje groter zijn.

Neonletters GLOW

Go with the Flow

Go with the Flow Of is het eerder, Go with the Glow? Misschien kan je zeggen, Glow with the Flow? Hoe dan ook als de

vrouw met masker en gellyball blaster met blauwe schijn

Gellyball – het originele uitje

Gellyball de perfecte uitstap. Mogen we op z’n ‘Aantwaarps’ gezegd ‘efkes stoefe’? Oftewel trots zijn. Waarom is Gellyball dé perfecte uitstap of uitje? Dat ligt

Google vragen

Wat is Gellyball nu weer?

Wat is Gellybal? Een vraag die we dagelijks te horen krijgen en te lezen blijkbaar ook. Het is de nieuwste revolutie en innovatie in schietspellen.